ABD’de tüketiciler “Siber Pazartesi”de 13,3 milyar dolar harcadı

Siber Pazartesi Harcamaları Geçen Yılı Aştı

Adobe Analytics’in verilerine göre, “Siber Pazartesi”de mağazaların sunduğu fırsatlar ve promosyonlardan yararlanan tüketicilerin yaptığı harcamalar tahminleri aştı. Söz konusu günde tüketiciler çevrim içi olarak toplam 13,3 milyar dolar harcadı. Bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 7,3 artan harcama tutarı, 13,2 milyar dolarlık tahminin de üzerinde gerçekleşti.

Amerikalı Tüketiciler Çevrim İçi Alışverişlerini Artırdı

Amerikalı tüketicilerin Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar olan 5 günlük dönemde yaptığı çevrim içi harcamalar ise geçen yıla kıyasla yüzde 8,2 artışla 41,1 milyar dolara ulaştı. Şükran Günü’nde yapılan çevrim içi harcamalar bu yıl geçen yıla kıyasla yüzde 8,8 artışla 6,1 milyar dolara çıkarken, “Black Friday” olarak adlandırılan günde yapılan harcamalar aynı dönemde yüzde 10,2 artarak 10,8 milyar dolara yükseldi.

Tatil Sezonu Perakende Sektörü İçin Önem Taşıyor

ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) ise Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar olan beş günlük sürede 197 milyon kişinin alışveriş yaptığının tahmin edildiğini açıkladı. “Black Friday”, Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi ile Noel ve Yılbaşı Gecesi’ne kadar süren dönem, perakende sektörü için kritik bir zaman dilimi olarak kabul ediliyor.

Ülkede “tatil sezonu” olarak adlandırılan bu dönem, büyük perakendeciler için genellikle yılın en kazançlı zamanı olarak nitelendirilirken, Amerikalı tüketicilerin ekonomik durumunun da bir ölçütü olarak değerlendiriliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir